dieta oczyszczająca

img
Jeszcze kilka lat temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty nabiałowe i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet wplatanie w swoją dietę większej ilości pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania pokazują, że zminimalizowanie ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i włączenie do diety większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Ponadto, gdy w grę wchodzi odchudzanie okazuje się, że dieta wegańska jest idealna ze względu na pokarmy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Dużo osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje kilka wyzwań. Mocną stroną diety wegańskiej jest przede wszystkim spadek wagi. Badania naukowe utwierdzają w tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje większy ubytek masy, w trakcie okresu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone wieloma badaniami, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Osoby na diecie wegańskiej mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają posiłki roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to eksperymenty naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na nowotwory. Inne badania sugerują, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka prostaty i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do polepszenia funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być sporą niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do kontroli etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zakamuflowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać pomysłowością przy przygotowaniu posiłków, aby dieta nie była nudna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być prowadzone w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie zabrakło niezbędnych witamin i innych składników pokarmowych, w tym kwasów omega.
Top